ارایه مدل آمارگیری ایران به كشورهای عضو سازمان ملل
نوشته شده توسط : xmovies

به گزارش خبرنگار ایرنا از مقر اصلی سازمان ملل، نشست ویژه ایران در خصوص تجربیات سرشماری نفوس و مسكن سال 90 با حضور سران آماری كشورهای عضو كمیسیون آماری سازمان ملل در یكی از سالن های اصلی این نهاد بین المللی برگزار شد.

در این نشست آخرین دستاوردهای علمی و نوین ایران در حوزه سرشماری نفوس و مسكن شامل روش برنامه ریزی و ساماندهی برای اجرای سرشماری نفوس و مسكن، روش های فرهنگ سازی و تبلیغات برای مشاركت عمومی مردم در سرشماری، اقلام نهایی سرشماری نفوس و مسكن و چگونگی طراحی فرم های جمع آوری اطلاعات از خانوارها و روستا ها، آزمایش فناوریهای نوین و به روز مبتنی بر I T ، روش قرائت 21 میلیون فرم خانوار با استفاده از فناوریهای ایرانی ، نحوه كنترل كیفیت از نظر صحت و دقت اطلاعات، چگونگی انتشار نتایج اولیه سرشماری و نتایج تفصیلی سرشماری نفوس و مسكن 90 مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در این نشست تخصصی، نرخ رشد جمعیت در ایران 1.3 درصد و همچنین جمعیت كل كشور بر اساس نتایج اولیه سرشماری نفوس و مسكن 75 میلیون نفر اعلام شد.

تغییر نظام سرشماری از دوره های 10 ساله به دوره 5 ساله در سرشماری اخیر مورد توجه جدی شركت كنندگان در این نشست قرار گرفت و حاضران بر این امر تاكید داشتند كه نظام آمارهای حرفه ای در ایران به سمت یك رویكرد به روز علمی و نوین در حال تحول است. به ویژه با توجه به رویداد مهم سرشماری در كشور ایران می توان نتیجه گرفت كه ایران از جمله كشورهایی است كه از نظر دوره اجرای سرشماری و سرانه هزینه سرشماری (به ازای هر پرسش نامه خانوار سرانه 5 پنج دلار) در سطح استانداردهای بین المللی عمل می كند.

هدف اساسی این نشست كه در چند سال اخیر در نظام آماری كشور مسوولیت قابل توجهی داشته است، تبادل تجربیات ایران با سایر كشورها و استفاده از دیدگاهها و رویكردهای علمی در نظام آماری ایران است.

در همین راستا چندین تقاضا به منظور همكاریهای دو جانبه بین ایران و كشورهای عضو مطرح شد. حمایت سران نظام به ویژه حمایت مقام معظم رهبری از سرشماری عمومی و نفوس مسكن 90 كه به صورت فیلم و گزارش در این نشست ارایه شد، مورد توجه ویژه شركت كنندگان قرار گرفت.

اروپام 1908**1597





:: برچسب‌ها: فلوریدا , ظروف چینی ,
:: بازدید از این مطلب : 392
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 13 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: